Finally....ST Peter!! (and the trip) - Reisverslag uit Saint Peter, Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu Finally....ST Peter!! (and the trip) - Reisverslag uit Saint Peter, Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu

Finally....ST Peter!! (and the trip)

Door: Martijn de Vaal

Blijf op de hoogte en volg Martijn

18 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Saint Peter

Hey Y'all,

Op het moment dat ik dit nu aan het schrijven heb ik me al lekker gevestigd in St Pter bij Joe en Rob. Ik zal denk ik eerst wat over de reis vertellen zodat ik jullie niet meteen in de diepte gooi ;)
Mijn reis begon om kwart voor 6 in de ochtend op 17 augustus, toen gingnen mijn ouders en wouter en ikzelf nattuurlijk (met wat gezonde spanning) naar het vliegveld (schiophol). Daar aangekomen kreeg ik een aangename verrassing! Mijn Opa en Oma (moeders kant) en mijn tante en koen waren nog gekomen om me gedag te zeggen. Dat vond ik heel aardig van hun allemaal dat ze me wilden uitzwaaien als ik zou gaan inchecken. en zo gebeurde ook, ik checkte in wat allemaal heel voorspeodig ging. Ik ontmoette ook nog 2 andere nederlandse meiden waarmee ik tot chicago zou mee reizen. Na het inchecken op schiphol en na de security konden we om kwart voor 10 boarden. en om 10.05 steeg het vleigtuig dan op. Dit was best spabnnend voor mij want zoals sommigen van jullie misschien weten was dit meteen mijn eerste keer in een vliegtuig. Gelukkig ging alles voorspoedig, we hadden wel uiteindelijk nog 20 minuten vertraging waaardoor wij de reisleiders die mee zouden gaan van londen nar chcago de stuipen op het lijf hebben gejaagd. Enfin na ons te hebben voorgesteld gingnen we meteen boarden (we waren al niet zo vroeg mee) voor het vliegtuig naar Chicago! Dit was de meest lange toch aangenaamste vlucht die ik gemaakt heb (vin dhet gek ik heb vanaf toen net 1 vlucht gehad xD). De uitzichten die ik kreeg waren op sommige plekken gewoon wonderschoon! Bijv. de kust van groenland, de kust van canada en over lake michigan. Dat waren heeeel mooie plekken om te mogen aanschouwen. du8s ik heb me wel vermaakt met een beetje uit het raampje kijken, filmpje kijken en kletsen met een amerikaanse die net terug vloog helemaal uit Zuid Afrika!
In ieder geval ook deze reis ging voorspoedig en vloog ook nog 's keurig op tijd. Uiteindelijk moesten we door de douane en heb ik nog wat afgelachen met de douane beambte en ook nadat ik erdoorheen was toen mijn franse exchange broer erdoorheen moest. Er werd hem gevraag of hij in de camera wilde kijken, maar hij snapte het niet. Hij dacht dat er een foto's van hem gemaakt werden en dus kijkt hij achterom om te poseren xD Hier hebben die douane beambte en ik flink om moete lachen. Daarna mijn bagage opgehaald en nog wat gepraat met andere exchange students om vervolgens in een hectische chaos terecht te komen :O maar zo handig als ik ben (uhum) loop ik naar de verkeerde incheck balie van de verkeerde maatschappij. Dus heb ik voor niets een half uur staan wachten, alleen om te horen dat ik ergens anders naartoe moet xD. maar zo gezged zo gedaan, ik ging met matthieu naar een andere balie veel verder op het station en bheb me daar dus ingecheckt. Kom ik daar achter dat ik nog 25$ moest betalen, wat me helemaal niet verteld is:O dus ik was even best pissed! maargoed daarna weer een grappig moment gehad bij de douane met Matthieu maar we zijn er goed doorheen gekomen :D en dan ben je ingecheckt in de VS en wat ga je als eerste eten............een hamburger natuurlijk! dus zijn we meteen naar een MCdonalds gelopen en hebben even wat gegeten :D en na ook de laatste vluchr die ook heel voorspeodig ging kwamen we eindelijk aan in Minneapolis, Minnesota. Daar stonden natuurlijk Rob en Joe ons op te wachten! Met een giga bord met welkom martijn een ook 1 voor Matthieu met: Bienveneu Matthieu!. Dus dat was erg leuk, na al lopend wat gepraat te hebben gingne we in de auto van Rob ( een dikke pick-up truck) naar St. Peter. Daar hebben kennis mogen maken met de honden die echt geweldige beesten zijn! Na nog wat gepraat en gegeten te hebben kekekn we uiteindelijk nog een Baseball game tussen de Minneapolis Twins en The Chicago White Sox! The Twins wonnen uiteindelijk met op de laatste slag een home run! dus dat was echt geweldig :D Go Twins!!!
Daarna hebben we nog de cadeau's gegeven en zijn we naar bed gegaan.

Dus dit was de reisdag, ik hoop dat ik jullie een beetje op de hoogte heb weten te brengen en ik zal in het weekend nog wat proberen te schrijven over de rest van de week.
but for now,

See Ya!

  • 18 Augustus 2010 - 19:53

    Papa En Mama:

    Hi Martijn,

    we zijn blij dat je al lachend de Amerikaanse immigratie officials hebt doorstaan. We hebben je vlucht tot Chicago via Flight Track kunnen volgen en hebben je dus over de Great Lakes zien vliegen (min of meer dan). Vonden de honden de botten overigens lekker? Balou says hi.....

    Liefs, papa en mama

  • 19 Augustus 2010 - 15:18

    Jean:

    Ha die Martijn,

    Goed te lezen dat je een fijne reis hebt gehad en heelhuids bent aangekomen!
    Mooie kasten trouwens! ;)
    We kijken uiteraard uit naar een verder fotoverslag van het huis van Joe en Rob, van je gastvaders zelf natuurlijk en van de honden! Zijn ze net zo "aanwezig" als we hadden gevreesd, of valt het mee? Gelukkig heb je met je cadeau waarschijnlijk wel punten gescoord!

    We wachten vol spanning op je volgende bericht...

    Groet,
    Jean

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 20199

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 05 Mei 2015

Lethbridge, Canada

17 Augustus 2010 - 17 Juni 2011

Highschool year

Landen bezocht: