So close but yet so far.... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu So close but yet so far.... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu

So close but yet so far....

Door: Martijn de Vaal

Blijf op de hoogte en volg Martijn

28 Maart 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey y'all!

Ik mag weer eens een rustig avondje beleven hier in het (niet zo wilde) midwesten van de Verenigde Staten. Ik heb net een drie daags weekend er bijna op zitten en ik heb weer zo'n beetje 3 weken om over te gaan praten. Ik weet niet waar ik kan beginnen! Misschien bij het begin? Klinkt als een goed idee! (mijn teksten worden cheesier met het verslag xD)

De laatste weken hebben vooral in het teken gestaan van basketbal in St Peter High. In de week na mijn laastste verslag (6 maart) waren beide basketbal teams (heren en dames) nog in de race voor die prestigieuze plaats in het staats toernooi. De dames hadden geen moeite met geen enkele wedstrijd en vlogen linea recta door naar het state tournament. Voor het st peter heren team aan de andere lant ging het allemaal erg soepel tot aan de semi final van de play offs van de regionale kampioenschap. Dit was een zeeer opgeblazen wedstrijd waar de gemoederen erg hoog opliepen vooral omdat beide teams de voorsprong telkens opeisden. Uiteindelijk trok St Peter bbij het kortste eind en verloren we deze wedstrijd met 1 punt verschil. Dit was zeker moeilijk voor het publiek als mede voor de spelers. Gelukkig verandert het team helemaal niet volgend jaar (alleen maar juniors, geen seniors) en kunnnen ze alleen maar beter terug komen om die plaats in state tournament te pakken!

Die week erna gingen de girls naar state tournament. Ik moet zeggen de arena waar we inzaten was erg mooi. Het was de basketbal arena van "the gophers". Dit is de basketbal ploeg van de universiteit van minnesota. Erg mooi, groot en uitstekend voor een eerste wedstrijd in state tournament. Deze wedstrijd begon erg voorspoedig voor de dames. Een vroege voorsprong en veel scoringskansen (di ook verzilverd werden) maakte het een zeer interessante eerste helft waar St Peter als winnaar van de eerste helft de rust in ging. Het zou allemaal voorspoedig moeten gaan maar de tegenstander kwam veel sterker uit de kleedkamers dan ons team. Uiteindelijk moesten we het dus afleggen tegen dit team. Het was een mooie wedstrijd en bovenal een mooie ervaring om een basketbal team naar het toernooi van de staat te mogen zien gaan!
Ook deze week heb ik mijn sport ambities op een rijtje kunnen zetten. Ik had namelijk de keuze uit nogl wat sporten voor de lente, en aangezien ik niet helemaal vetter wil terugkomen naar nederland moet ik mijn nodige beweging ook wel hebben. Ik had de keuze uit drie sporten:
-Tennis
-Atletiek
-Baseball
Ik heb zeker niet voor tennis gekozen aangezien ik nog nooit in mijn leven tennis heb gespeeld en ik er ook niet zo'n trek in had. Nu heb ik nog twee sporten over, die ik beiden erg leuk vond. uiteindelijk is het atletiek geworden omdat ik na mijn mislukte basketbal carrière niet zo zin had in nog een team sport. Ik wilde de zekerheid hebben om veel te trainen en te mogen competeren in verschillende onderdelen. Ik moet zeggen, mijn keuze bevalt me nog meer dan prima! Ik ken namelijk al wat mensen die atletiek doen. Uit de onderdelen waar ik de keuze uit had heb ik voor de spring en sprint gekozen. Lijkt mij een zeer logische keuze als je bedenkt dat ik een zeker handbal achtergrond heb van een paar jaar. Ik ga me meer focussen op de spring onderdelen, en ik ben nu nog gemiddeld of zelfs onder het gemiddelde soms. Ik ga hard werken en mijn coach gelooft dat ik wel een aardige kans heb om te gaan presteren op het veld! Laten we het maar hopen. In de spring onderdelen doe ik mee aan:
-long jump
-triple jump
-high jump (hier licht de focus op)
Ik hoop terug te komen met een paar geweldige verhalen over dit seizoen!

De laatste week stond in onze school in het teken van het einde van het 3de kwart. Dit betekent dat de leraren gaan vergaderen en je cijfer voor het derde kart van het jaar opmaken. Ik sta er met de volgende vakken als volgt voor:
Geschiednis - A
Food Science - B
College Algebra and Trig - C+
AP Biology - B-

Over het algemeen ben ik erg tevreden met alles. Ik ben erg trots op mijn B- voor Biologie, je moet nagaan dat dit als een college kors wordt gezien. Ik ben zelfs op weg naar en B/B+. In ieder geval, wiskunde is minder maar aan het einde van het jaar is het beter want ik loop nogal achter met huiswerk dus als ik dat in heb geleverd kan ik weer naar een B+/A- gaan aankijken want op al mijn testen ben ik een A gemiddeld.
Met het einde van het derde kwart van het jaar alweer denk ik er ook aan dat mij jaar er hier al voor 3/4 op zit. In iets meer dan een maand is prom hier en in iets meer dan 2 maanden loop ik de graduation ceremonie. en 2 weken daarvandaan zit ik alweer in het vliegtuig naar huis en zit het jaar hier er al weer op. Dit gaat met gemengde gevoelens, ik heb hier zoveel fantastisch mensen ontmoet en bevriend mee geraakt dat het moeilijk zal zijn om afscheid te moeten nemen. Aan de andere kant zal het ook weer geweldig zijn om mijn familie en vrienden in Nederland weer te zien! Ik weet dus nog niet hoe ik hierop ga reageren dus..... Gelukkig is het nog niet zover en hoef ik er nog niet over na te denken.
Hiemee ga ik dan afsluiten want ik begin moe te raken en ik zit weer zonder verhalen.......

See Ya!

  • 29 Maart 2011 - 06:08

    Papa:

    Mooi verslag weer hoor. En ook leuk dat je atletiek gaat doen. Dat je maar tot grote hoogte (letterlijk) mag komen!

    Liefs, papa.

  • 29 Maart 2011 - 09:55

    Bram:

    'Enjoying life to the fullest!' You've earned it! Zie erop uit om je weer te zien! Leuk om te zien dat het goed gaat. Heb zin in Londen (A)

    spreek je!


  • 29 Maart 2011 - 17:02

    Oma En Tante :

    Het lijkt er op dat je Nederlands wat achter uit gaat. Het zal nog een hele toer worden om dat straks weer bij te spijkeren en dan komt het Gronings er ook nog bij.
    We genieten van je verhalen maar kijken uit naar je terugkeer.

    veel liefs van ons


  • 31 Maart 2011 - 11:58

    Oma M:

    Hoi schat. Fijn om weer wat te horen lezen dan.Wij zijn blij dat alles goed gaat. Ook ik ben blij dat het er zo wat weer op zit hoor. Jij niet dat kunnen wij wel begrijpen maar wij wel Hier is alles goed met opa en mij . Nu lieverd tot schrijfs he. Liefs en groetjes van opa en mij daag hoor.
    Oma M.

  • 05 Mei 2011 - 10:24

    Mama:

    hé zoon, het is alweer lang geleden, tjd voor een update? ( wil je niet pushen hoor) maar je hebt weer genoeg meegemaakt......prom, paintball.......nog een maand dus, kom op knal er nog ééntje uit :p
    liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 20224

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 05 Mei 2015

Lethbridge, Canada

17 Augustus 2010 - 17 Juni 2011

Highschool year

Landen bezocht: