It's getting closer and closer....... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu It's getting closer and closer....... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu

It's getting closer and closer.......

Door: Martijn de Vaal

Blijf op de hoogte en volg Martijn

19 Februari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey Y'all!

Een teken van leven is altijd fijn dus heb ik maar weer besloten om maar weer eens wat op te gaan schrijven. Het leven gaat hier gewoon zijn gangetje en ik moet zeggen ik kan er wel allemaal aan wennen hoor! Engels gaat me hartstikke goed af en ik krijg nu steeds meer verbaasde gezichten als iemand die mij niet kent te horen krijgt dat ik niet een amerikaan ben. Geen groter compliment mogelijk voor een nuchtere Nederlander dacht ik zo! Om e hiermee al helemaal ingeburgerd te noemen vind ik een groot woord maar ik ben op de goede weg in mijn ogen. Maar goed, ik zal maar weer eens over de vele dingen gaan vertellen die mij zijn overkomen. So, buckle up! en ik zal mijn best doen!

Zoals sommigen mensen weten is het Amerikaanse schoolsysteem opgedeeld in 2 tijdvakken oftewel 2 semesters. Je hebt in St Peter High met het tweede semester de veradering van de vakken. Dus ik heb een heel nieuw rooster dan ik eerst had! Ik moet zeggen dat dit rooster zo'n 5 keer is veranderd omdat ik er niet helemaal tevreden mee was en ik in bepaalde vakken werd gepraat! Mijn huidige rooster ziet eruit als volgt:
eerste blok - US HISTORY
tweede blok - FOOD SCIENCE
periode 5 - study hall
periode 6 - College Algebra & Trig
vierde blok - AP BIOLOGY

Als je naar mijn rooster kijkt moet je begrijpen dat elk blok 2 periodes is. De vakken zijn zeer intressant en niet al te pittig. US History legt zichzelf wel uit. Hier lee je de geschiedenis van Amerika en ik moet zeggen het is uiterst intressant! Food Science is een klas waar je de kunsten van het koken leert en hoe je het beste met voedsel kan omgaan. Mijn derde blok, periode 5 en 6, zijn hetzelfde in vergelijking met het laaste semester omdat wiskunde een vol jaar klas is. en dan een klas die ik eigenlijk niet aan had gedacht in de eerste plaats. Ik heb voordat ik bij biologie belande pottenbakken en AP psychology geprobeerd. Waren niet echt de vakken voor mij dus ik heb die dan ook laten vallen. AP Biology is ook nog eens een AP klas. AP staat voor Advanced Placement. Dit betekkent dat het meer uitgebreid is en dus ook veel moeilijker. Amerikanen nemen deze klasses meestal om college credits te krijgen. Ik krijg deze officieel ook maar ik heb er dan weer niet zo veel aan. Ik heb dit vak dan ook gekozen omdat vrienden mij erin hebben gepraat en ik wilde een uitdaging in mijn rooster! Ik moet hier WEL veel voor studeren om het op een A te houden. So far so good. Ik heb ook mijn doe gezet voor Graduation. Ik wil defenitief op de High Honor roll komen in STPH. Hiervoor heb een minimum GPA van 3.5 nodig. Ik heb nu een GPA van 3.0456 maar ik ben ervan overtuigd dat ik een 3.5 kan krijgen als ik een paar A's haal dit jaar.

De weken gaan hier alsnog voorbij alsof het maar een paar dagen zijn. Het ben druk met van alles en nog wat! Ik train elke dag na school een uurtje in de gym om op krachten te blijven en als er een basketbal wedstrijd is dan ben ik natuurlijk van de partij om St Peter toe te juichen! Ik mag dan wel gestopt zijn met basketbal maar ik vind het nog steeds geweldig om het allemaal te zien en St Peter te zien winnen! De SPHS Girls zijn nogal goed namelijk! Ze zijn 4de in minnesota en hun comepetitie nu is een score van 16-1. Dit betekent dat ze 16 wedstrijden gewonnen hebben en slechts 1 wedstrijd verloren te hebben. De SPHS Boys zijn niet zo goed als ons dames team maar ze zijn wel kampioen van hun divisie geworden! Dit betekent playoffs for state tournament. Hetzelfde geld overigens voor de dames, St Peter is nogal groot in basketbal!

Hoe snel de weken ook gaan de hoogtepunten zijn meestal de weekenden. Ik heb nog steeds het genoegen dat ik naar clubs kan gaan! Erg leuk allemaal en ook erg vet! Natuurlijk het typische amerikaanse dansen is overal, het staan in een groep en dansen is nergens te bekennen. Het gaat allemaal om een dame tegen je aan te laten dansen. Ik heb hier overigens geen problemen mee aangezien het DE dans is van Amerika. Ik kan niet aan de kant blijven staan en het weigeren, ik zal integreren op alle vlakken!

Overigens komen bepaalde data's dichterbij zoals de PROM. Ik kon niet langer achterblijven op de rest dus moest een date vragen. Dit is erg groot in de VS voor de Highschool Seniors omdat het allemaal gaat om zien en gezien te worden. Ik had nogal een beetje keus maar ik heb uiteindelijk toch maar voor andere Foreign Exchange Student gekozen. Ik heb een fins meisje gevraagd als mijn date voor PROM. Ze stond letterlijk te springen in front of me. Dus dat was dus een JA! Ik kan nu niet wachten voor PROM, het gaat geweldig worden ik voel het!

En hiermee moet ik dan toch echt afscheid nemen. Ik heb goed driedaags weekend voor de boeg met een gala zondag avond wat dus erg leuk gaat worden. Ook hiervoor heb ik een date natuurlijk, Jayla Topel is de gelukkig hier en ik hoop dat het een gewledige tijd wordt! Maar voor nu kan ik niks ander meer zeggen dan....

HASTA LA VISTA!!!!

maar sinds we in de VS zitten zeg ik toch maar...

SEE YA!

PS: ik voel me al een volledige klootzak maar ik moet toch weer Tante Sonja bedanken voor haar bijdrage voor JOBS! Ik vind het hartstikke geweldig en sinds ik de e-mail adres kwijt ben dan maar zo!
PSS: Mijn terug reis staat nu ook vast. Ik zal terugvliegen op de 17de van juni en zal aankomen op de 18de. Het aftellen kan (ook wel jammer genoeg) al gaan beginnen.

  • 20 Februari 2011 - 08:49

    Oma De Vaal:

    wat leuk weer wat van je te horen,
    je vindt het erg gezellig daar,maar ik kijk al uit naar je terugkomst.
    Lieve Martijn een knuffel van mij en
    geniet nog even. oma

  • 20 Februari 2011 - 09:00

    Koen:

    Ik vind geschiedenis ook leuk en daarom ga ik met Gijs een spreekbeurt over dino's doen.

    Groetjes van Koen

  • 20 Februari 2011 - 09:04

    Papa:

    Nou, de meisjes zijn blijkbaar nogal dol op je. Zijn het je looks of toch je charm? Ik heb je moeder overigens nog nooit zien springen als ik haar iets vroeg. Zou dat nu aan mij of aan je moeder liggen ;-)

    liefs - papa

  • 21 Februari 2011 - 12:33

    Oma M:

    Leuk om weer wat van je te horen.
    Wij kijken al uit naar je terug komst.
    Ook wij zijn al aan het af tellen.
    Nu lieve schat een dikke knuffel van opa en mij.
    Hopend op hetvolgende bloc.
    Liefs en groetjes oma m

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 20201

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 05 Mei 2015

Lethbridge, Canada

17 Augustus 2010 - 17 Juni 2011

Highschool year

Landen bezocht: