It's just....HUGE! - Reisverslag uit Saint Peter, Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu It's just....HUGE! - Reisverslag uit Saint Peter, Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu

It's just....HUGE!

Door: Martijn de Vaal

Blijf op de hoogte en volg Martijn

24 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Saint Peter

Hey Y'all,

Ik heb weer een boel dingen beleefd de afgelopen paar dagen, dus dacht ik bij mezelf: hea waarom ga ik niet eens een update voor mijn blog post:O! Dus laten we maar snel gaan beginnen want ik heb zo weinig te vertellen in zoveel tijd.....whoeps ik bedoel zoveel te vertellen in zo weinig tijd.

Laten we beginnen bij afeglopen zaterdag. Deze dag begon zoals alle anderen. Ik sta op, ontbijt wat en doe wat dingen binnenshuis zoals mijn email checken etc. Matt en ik moesten om 09.30 op het trainingsveld staan dus zo gezegd ze gedaan. Het was een erg lekkere training met vooral tactische aspecten in de training wat juist voor mij persoonlijk wel handig is om goed te trainen! Na deze training zijn we rond wezen vragen wie ons een rid naar huis wilde geven. Meteen de eerste met een auto wilde dat doen! Ze zijn allemaal zo, ze bieden of een rit aan of je vraagt het en het is meestel: ja, geen probleem! Echt zulke aardige mensen in ons team :D maargoed zo gezegd zo gedaan. Normaal zouden we training hebben van 4 to 6 maar de coach besloot een tactische bespreking in te lassen dus moesten we al om half 3 aanwezig zijn. Tuurlijk zijn we altijd keurig op tijd, ook ditmaal gebracht door een teamgenoot, en gingen we keurig in een klaslokaal zitten voor de bespreking. De coach begon heel snel engels te spreken met af en toe zulke moeilijke worden dat ik het af en toe heel eventjes kwijt was. Bij Matt was het nog erger, de assistent coach vroeg zo: 'waarom schrijf je niks op, versta je het niet ofzo? Matt: what?' Maar ik heb keurig allle notities en zal natuurlijk Matt proberen te helpen met zijn engels zo goed en zo kwaad mogelijk. Daarna training en dat was eigenlijk de dag zo'n beetje. Behalve dat Jake langskwam om ff te chillen (jake ios een teamgenoot).

Zondag was erg relaxed, we konden lekker uislapen en onze benen met spierpijn te ruste leggen. Toch ginngen we 's morgens naar een stadje wat tussen de twin cities en St. Peter ligt. Hier was echt een gigantische mall! Ik bedoel ik heb die in Mankato gezien en toen was ik al erg onder de indruk maar dit was gewoon te groot voor woorden. en dan niet 1 verdieping, nee het zijn er meteen 3! Ik dacht meteen:'laat mama hier op los en ze is van 's ochtend 6 tot 's avonds 8 lekker aan het shoppen zonder verveeld te raken!'. Hier hebben we dus eindelijk een mobieltje gekregen! nouja gekregen, we moesten er wat voor betalen (60$) maar dan kunnen we letterlijk onbeperkt smsen en bellen! Daarna zijn we nog naar een ijshockey winkel geweest van The Minnesota Wild. Nou, het was als kerstmis daar! Ik als een fan van 'The Wild' vond het allemaasl prachtig om te zien. en ik moet gewoon een sweater of jersey hebben van 'The Wild' aan het eind van dit jaar hier.
Nadat we alles gedaan hadden wat we moesten doen daar gingen we nog langs de grootste snoep winkel van Minnesota! en ze hadden echt serieus alles! en heeeeeel veel maar dan ook heeel veel hollands snoep! Dus ik heb meteen een zak griotten ingeslagen en ik heb ook nog wat mozart kugeln kunnen vinden! Dus mijn dag was meer dan goed :)

Maandag ochtend was erg moeilijk, we mmoesten voor het eerst opstaan om 5.50 AM omdat we om 6.30 op het trainingsveld verwacht werden. Dit was een conditie training en het ging me best goed af al zeg ik hetzelf. Het was vooral veel sprint werk, dus dat ben ik wel gewend met handbal training. Daarna lekker naar huis gegaan, dutje gedaan om vervolgens daarna weer te gaan trainen. Dit was meer een tactische training met een accent op de verdedigende aspecten. Dus ik deed mijn best en ik heb veel geleerd moet ik zeggen.
Daarna waren we best opgebrand en ik was net van plan om te gaan slapen toen Jake ineens langs kwam om ons uit te nodigen om een film bij hem thuis te gaan kijken. Dus ik zo van: 'sure, why not'. Maar matt lag al te slapen dus gingen we hem, zo rustig als we konden, hem wakker maken. Gelukkig kon hij het apprecieren en gingen we dus naar jake's huis. Maar eerst gingen we wat meiden oppikken. Dit waren ook twee exchange students, een scandinavische en een duitse volgens mij. Er zou ook een Nederlandse exchange student meegaan maar die kon niet ofzo. Dus zijn we met z'n vijfen naar Jake's huis gegaan om een film te kijken. Dit was best gezellig enzo (alleen jammer dat ik bijna elke film ken die ze voorstelden) alleen de dames moesten al om 10 uur thuis zijn! Dus dat was zegmaar erg vroeg! Joe en Rob hadden meer iets zo van, als je maar thuis komt xD Enfin na de dames thuis te hebben afgezet en nog wat gepraat te hebben gingen we uiteindelijk ook maar naar huis om te3 gaan slapen. Want er stond weer een training voor 6.30 's morgens gepland.

Dit was het zo'n beetje wat ik jullie te vertellen had om jullie guys een beetje up to date te houden :) Ik hoop dat me dat tot nu toe een beetje lukt (A) In ieder geval tot de volgende keer!

See Ya!

  • 25 Augustus 2010 - 05:32

    Papa:

    Hnmm, 5.50 am op vind je vroeg he? Welcome to the real world! :-)

    Fijn om te lezen dat je je zo goed vermaakt. En wat betreft die mall....niet aan je moeder vertellen waar die precies is hoor. Voor je weet wil ze naar je (lees: mall) toe!

  • 25 Augustus 2010 - 08:27

    Mama:

    stuur ff een folder ofzo van die mall, ben erg geïnteresseerd,hi hi!
    Jammer dat de reistijd zo lang is.......
    xxx

  • 25 Augustus 2010 - 16:26

    Susan Werkhoven:

    klinkt goed man!
    Wanneer beginnen jou lessen op school?? xx

  • 25 Augustus 2010 - 16:44

    Jean:

    Ze houden er daar in ieder geval gezonde trainingstijden op na!
    Misschien moeten ze dat bij The Flyers ook maar eens gaan invoeren. Lijkt me i.i.g. goed voor Wouter! ;)
    En om 06:30 uur 's ochtends is de zaal waarschijnlijk nog wel beschikbaar.

    Sterkte met al je trainingen en dan straks ook nog ingewikkelde lessen volgen.
    Ja ja, het is geen pretje, zo'n jaar high school...

  • 27 Augustus 2010 - 00:09

    Susan Werkhoven:

    hee!
    Jaa, is zeker leuk!
    Oh superleuk, heb je hem/haar al ontmoet??
    WOWOW dat is echt laat!! Waarom ben je er dan al zo vroeg?? Ik begin maandag:)
    xx

  • 29 Augustus 2010 - 07:19

    Oma :

    Lieve Martijn,

    Iedere ochtend open ik mijn mail en hoop ik een nieuw reisverslag aan te treffen. Helaas, helaas, de afgelopen dagen geen nieuw verslag. Je zult het wel druk hebben.
    Met mij gaat het goed. Ik heb je gemist op de jaarmarkt, maar gelukkig was Wouter er en die heeft veel prijsjes gewonnen.

    Veel liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 20214

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 05 Mei 2015

Lethbridge, Canada

17 Augustus 2010 - 17 Juni 2011

Highschool year

Landen bezocht: