Those locks are just awesome! - Reisverslag uit Saint Peter, Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu Those locks are just awesome! - Reisverslag uit Saint Peter, Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu

Those locks are just awesome!

Door: Martijn de Vaal

Blijf op de hoogte en volg Martijn

01 September 2010 | Verenigde Staten, Saint Peter

Hey y'all,

Er zijn weer een paar dagen voorbij gevlogen en het leek mij weer eens tijd om een blog te posten. Ik weet dat ik het verschillende keren heb beloofd om het eerder te doen maar zoals ik altijd zeg: 'Beter laat dan nooit!'.

Laten we beginnen met afgelopen donderdag. Dit was een mindere dag voor mijn avontuur hier in de VS. Alles ging geweldig, we kregen de ochtend vrij van voetbal training dus konden we eens lekker uitslapen. De training (voorafgaand door een tactische bespreking) van die middag ging ook eens een keer gewelidg. Ik was eindelijk lekker bezig, vooral omdat ik eindelijk weer in vorm begin te raken, en dan gebeurt er het ergste wat me maar kan overkomen. Nouja, het ergste is het ook niet want dan was ik niet in staat om deze blog te kunnen typen xD maargoed voor mij is het best erg, ik heb mijn verdomde enkel weer verstuikt! Na een jaar zonder blessures (een record) begin ik het seizoen weer met een blessure. Sommigen die mij kennen weten dat ik een zwakke rechter4 enkel heb maar het is niet mijn rechter dit keer. Deze keer is het mijn linker! Achja, dit alles kwam door een misstap van mij toen ik iets te snel wilde keren. Ik ben rustig naar de kant gegaan en ben heb de training uitgezeten.

De volgende dag (vrijdag dus) ging het veel minder. Ik kon bijna niet lopen op mijn enkel dus besloot Rob dat het tijd was voor een dokter. Dus zijn we naar het St. Peter Hospital gegaan en hebben een paar röntgenfoto's gemaakt van mijn enkel. Het bleek gelukkig niet gebroken te zijn, alleen verstuikt (zwaar). Dit was een geluk bij een ongeluk want anders had ik pas over een paar maanden in actie kunnen komen! Enfin, de rest van de rustig aan gedaan en verder niks speciaals gedaan. Behalve het avond eten, het is blijkbaar gebruikelijk dat de dag voor een uitwedtsrijd dat JV en Varsity samen dinneren. Dit was dus allemaal wel tof en in het teken van de teamspirit was het ook wel leuk. Je praat en eet en dat was het dan ook eigenlijk. Hier kwam ik echt voor het eerst in aanraking met het 'senior privilege'. Dit houdt in dat als er eten wordt opgeschept dat seniors (de laatstejaars) als eerste mogen gaan opscheppen. Dus dan sta je achterin de lij, komt een teamgenoot (ook een senior) naar me toe zo van: hey, kom hierheen, seniors mogen vooran staan. Ik zo van ok....... Ik vind het apart aangezien ik vind dat iedereen gelijk is maargoed mij hoor je ook niet klagen (A). Voor de rest weinig gedaan behalve wat gehangen en TV gekeken thuis.

Die zaterdag was het dan eindelijk zover, de eerst voetbal wedstrijd van het seizoen! Dit was een uitwedtsrijd tegen Marshall High. Dit was een 2 uur lange rit in zo'n typisch gele schoolbus. Nou, aan de buitenkant zien ze er tof uit maar binnenin heb je amper beenruimte! Vooral voor zo'n gezonde hollandse jongen die niet de kortste is! Maargoed ook hier kwam senior privilege om de hoek kijken! Dit betekent dat ik een hele bank (2 personen) voor mijn eigen mocht hebben. Terwijl anderen (juniors, sophomors) samen op zo'n bank moesten zitten. Dus dit viel wel erg mee! Ik begin steeds meer te houden van Senior privileges!
Na een lange busrit van 2 uur kwamen we dan eindelijk bij Marshall. Dit was een erg tof veld. JV moest eerst spelen en ze wonnen met 2-0 van de Marshall Tigers! Onze wedstrijd (varsity) was alles behalve leuk, we kregen in het eerste kwartier 2 goals tegen en dat was ook meteen de uitslag. 2-0 in het voordeel van Marshall. Dit is best jammer maar ach een seizoen is lang! Na de rit naar huis hebben matt en ik weinig gedaan. Weer een beetje hangen en een beetje jammen.

Zondag was voor mij een saaie dag dus ik ga gelijk naar de dag erna, dat betekent dus het maandag is! Matt en ik hadden weer dezelfde routine als altijd, 2 trainingen (ik hoef alleen maar present te zijn) en dan verder niks. Maar deze keer was het 's avonds anders! De emmy awards waren op TV! Dit is een show op de amerikaanse televisie die awards uitreikt aan verschillende genomineerde (amerikaanse) TV-programma's. Dit was dus erg leuk om naar te kijken, en er is ook altijd wat comedy in gemixed en dat is ook altijd wel leuk om te zien!

Ik ga het nu een beetje kort houden omdat ik het gevoel krijg dat ik weer veel te veel aan het lullen ben xD

Afgelopen dinsdag hadden we weer een wedstrijd. Ditmaal moest Varsity als eerste spelen. Na een beschamende eerste helft (1-4 achter) kwamen we geniaal terug naar een 4-4 gelijkspel en we waren meerdere malen dicht bij de 5-4 maar het zat ons niet meer mee...

Woensdag (vandaag dus) was een best wel gezellige dag! We hadden een bijeenkomst van alle mensen die nieuw waren op St. Peter High. Dus alle buitenlandse studenten en nog wat amerikanen kwamen allemaal bijeen voor een tour door de school. Dit was best wel gezellig en ik heb eindelijk weer eens nederlands gesproken!!! Ik weet niet of ik dit eerder al heb gezegd maar er is een Nederlandse in St. Peter! Zo heb ff wat staan kletsen enzo... Toen werd het leuk want we mochten onze kluisjes uitzoeken! Echt zo'n typisch amerikaans kluisje met ook zo'n nummer slot eraan! Die slotjes zijn zijn zo vet!!!!! Het kostte me wel even wat tijd om het te openen (de principal zat ondertussen te geinen dat ik maar terug naar nederland moest omdat ik mijn slotje niet openkreeg xD) maar het lukte me en daarna kon ik andere mensen gaan helpen! Heb ook wat gepraat met andere exchange students en ben nog bij de principal langsgeweest om mijn rooster te veranderen.
Mijn rooster is nu als volgt:
1e & 2e uur: Psychology
3e & 4e uur: Environmental Studies
5e uur : Study Hall
6e uur : Algebra and Trigonometry
7e & 8e uur: English 12

Dus zoals jullie zien heb ik toch uiteindelijk frans gedropt omdat het een te moeilijke klas volgens rob en joe. Vooral met mijn geweldige (ahum) kennis van frans.

Wel dit was het weer voor deze tijd, ik hoop dat ik niet teveel spelfouten heb gemaakt maar dat maakt me nu even niet zoveel meer uit. Ik heb veel te veel vertelt dan dat ik van plan was! Enfin, ik hoop dat ik jullie weer op de hoogte heb kunnen brengen ;)

See Ya!

Ps: zoals jullie misschien weten is mijn verjaardag de 14de. Mochten jullie een kaartje willen sturen doe dit op tijd want internationale post is langzamer dan binnenlandse ;)
Mijn adres is:
38321 Riverview Hills South
St. Peter, MN 56082
United States of America


Die zaterdag was

  • 06 September 2010 - 20:52

    Marinus Van De Kamp:

    He Martijn, Verrassing, de vader van Bram! Wat leuk om al je nieuwe ervaringen te lezen. Het lijkt me een fantastische manier om een nieuwe cultuur maar ook jezelf te ontdekken. Nou, ik hoop dat je snel weer met je enkels uit de voeten kunt. We schrijven nog wel een keer. Groet, Marinus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 20215

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 05 Mei 2015

Lethbridge, Canada

17 Augustus 2010 - 17 Juni 2011

Highschool year

Landen bezocht: