No....It's marTIJN!! - Reisverslag uit Saint Peter, Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu No....It's marTIJN!! - Reisverslag uit Saint Peter, Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu

No....It's marTIJN!!

Door: Martijn de Vaal

Blijf op de hoogte en volg Martijn

08 September 2010 | Verenigde Staten, Saint Peter

Hey Y'all,

Weer een verslag uit het kleine stadje St. Peter. Het is weer eens tijd om jullie een beetje op de hoogte te houden anders begin ik jullie te verwaarlozen en dat is om mijn franse huisgenoot te citeren:'not a good thing!'.

Enfin om meteen met de deur in huis te vallen afgelopen dinsdag was mijn eerste schooldag! Ik was echt heel erg enthousiast dat ik eindelijk naar een echte highschool in de VS ging!
Het enige minpuntje is dat ik me niet echt geweldig voelde. Ik was verkouden (geen idee hoe ik dat geflikt heb) en ik had hoofdpijn.... Gelukkig had ik wat asperintjes en genoeg tisues om de dag door te komen (geen idee hoe je tisue spelt maargoed jullie snappen me ;) ).
Ik was erg optijd op school zoals een goed scholier betaamt. Niet dat ik een goede scholier ben maar joe dropte ons gewoon vroeg af xD in ieder geval ik had vrijwel een lege schooltas en mijn wedstrijdspullen (we hadden een voetbal wedstrijd direct na school). Ik kon alles lekker in mijn locker dumpen (die overigens veel ruimer zijn dan die kleine lockertjes in maaswaalcollege!) en ik kon ook weer lachen om Matt omdat hij zijn locker niet open kon krijgen omdat zijn slotje weer niet open wilde gaan.
Enfin na wat gepraat te hebben en rondgelopen te hebben had ik de eerste 2 uur psychology. Niet dat we veel aan psychology deden, we hebben meer gepraat over andere dingen vooral over de nieuwe schoolregels. Die versoepelt blijken te zijn. Nu mag je tussen de lessen door wel naar je Ipod luisteren en smsen.....
daarna had ik Environmental Science en ik dacht echt toen de leraar begon......WTF!? Niet omdat ze begon te ratelen over moeilijke lesstof ofzo maar omdat ze echt gewoon geniaal druk is! Echt geniaal om naar te luisteren, echt lachen! Dit waren ook 2 uur waarin je vooral moest luisteren in plaats van iets doen.
Hierna had study hall (wat een studie uurtje is in de theater van de school). Dit was verder niet azo intressant om te zijn. Ik viel hier dan ook bijna in slaap!
Het uur daarna had ik dan Trigonometry. Ik had al gepraat met mensen over dit vak en vooral over de lerares. Zij is kortgezegd de meest geniale wiskunde leraar die ik ooit gezien heb gehad. Mensen die op maaswaal het genoegen hebben gehad mr Jonkers te hebben gehad en dachten dat hij geniaal was. Hij is niks vergeleken met haar. Zij geeft op zo'n geniale manier les dat het hartstikke makkelijk is (misschien komt het ook omdat het allemaal stof is die ik al gehad heb). In ieder geval ze houdt van een grapje en we hebben wat afgelachen daar met de klas xD
Voor de geniale rekenwonders onder ons kunnen jullie zien dat ik nu 6 uur heb gehad dat betekent in SPHS (Saint Peter High School) dat het lunchtijd is voor de juniors (11th grade) en de seniors (12th grade, mijn jaarlaag dus). Ik moet zeggen de amerikaanse lunches daar zijn te doen. Ze zijn niet speciaal maar ook niet echt geweldig lekker. Anyways het was ook wel gezellig aangezien ik lekker kon chillen bij teamgenoten die ook in 11th en 12th grade zaten. en echt ik had me toch een gesprek! Ik probeerde een amerikaan te leren om mijn naam correct op de nederlandse manier te laten uitspreken. Je zou denken als je het 10 keer voorzegt dat ze het wel snappen maar nee hoor. Hij bleef maar iets zeggen wat leek op martayn xD Ik moet zeggen dat ik me best vermaakt heb!
Na lunch had ik nog maar 2 uur en dat was engels wat vooral te vergelijken is met het vak nederlands in nederland. Je hebt het veel over britse literatuur wat op zich best intressant is.
In ieder geval ook deze uren vlogen weer voorbij.

Dus school was eindelijk over wat ik nog niet eens zo erg vond. Ja mensen ik begin mijn vrije tijd weer te missen ook al is het allemaal erg intressant in school.....
Enfin zoals ik al eerder heb gezegd, we hadden een wedstrijd die avond. Dit was ook tevens mijn eerste wedstrijd van het seizoen! Dus het was allemaal erg leuk om mee te maken. Ik speelde met JV omdat ik dan meer speeltijd zou krijgen (ik speel ook met Varsity alleen ik heb bijna geen speeltijd daar). In ieder geval we wonnen beide wedstrijden met JV wonnen we met 6-2! en met Varsity wonnen we met 3-0 dus dat zijn weer mooie resultaten.

In het was een erg intensieve eerste schooldag en ik hoop jullie weer een beetje bij te hebben gepraat. Ik weet niet of ik dit eerder heb opgemerkt maar ik vind het leuk om jullie reacties te lezen onder mijn blogs. Mailtjes mogen ook altijd maar dat is niet zeker of ik die snel kan beantwoorden (ik zit niet zoveel op internet). In ieder geval tot komend weekend want we gaan vanaf komend weekend naar een wekelijkse blog basis!

See Ya!

  • 09 September 2010 - 06:12

    Mama:

    Hé Martijn, na een week "radiostilte" moet ik zeggen dat ik het wel weer fijn vond om iets van je te horen/lezen. Was ook erg benieuwd naar je 1e schooldag en blijkbaar is je enkel voldoende hersteld om weer te voetballen!
    Veel plezier en kijk nu al uit naar je volgende blog.
    xxx

  • 09 September 2010 - 18:44

    Oma Molenaar:

    fijn om wat van je te horen. en nog bedankt voor je mailtje voor mijn verjaardag . we hebben je wel gemist hoor.wij zijn blij dat alles goed gaat .veel liefs en groetent opa en oma .

  • 10 September 2010 - 06:44

    Papa:

    He Martayn ;-)

    Goed weer van je te lezen en vooral dat de leraren blijkbaar beter zijn dan het eten op SPHS. Dat lijkt me de goede orde der dingen! Onderschat het maar..... oh nee, ik mag me niet als papa gedragen terwijl je daar bent. :-)

    Ik ben momenteel ook even weg, voor een conferentie in Lausanne (Zwitserland, bij het meer van Geneve). Gisteren mijn paper gepresenteerd en ook lang gesproken met een Amerikaan uit Michigan. Als ik hem moet geloven wordt het `s winters 'really f...ing cold' in Minnesota. Maak je borst maar nat dus (maar wel met een extra wolletje ervoor)!

    Zondag vlieg ik weer naar huis en voeg ik me weer bij je 'mum and siblings'. Tot horens.

    Liefs, papa

  • 12 September 2010 - 19:19

    Matthias:

    Leuk eens wat te lezen over je eerste lesdag! Tzal er wel heel wat anders aan toe gaan. Het niveau wat betreft de moeilijkheidsgraad zal ook wel meevallen of niet :P
    Je hoort wel vaker dat het niveau daar wat lager is (kan ook een mondiale roddel zijn), maar die Amerikanen hebben ook genoeg te zeggen over Europa!
    Ter afsluiting heb ik nog een vraag: Welke vertaling heb je in het achterhoofd als je enfin gebruikt? soms lijkt het alsof je vervolgens bedoelt en dat is ensuite :P

    later
    Matthias

  • 13 September 2010 - 19:32

    Jean (buurvrouw):

    fijn te lezen dat het je goet gaat.
    alvast een fijne verjaardag toegewenst
    goetjes de buurtjes

  • 14 September 2010 - 07:18

    Oma En Tante :

    Lieve Martijn,

    Gefeliciteerd met je zeventiende verjaardag en een fijne dag toegewenst.
    Hopelijk zijn onze verjaardagskaarten al gearriveerd.

    We lezen met veel interesse je reisverslagen en zullen proberen wat meer te reageren.

    Veel liefs

    Oma en Tante

  • 14 September 2010 - 09:50

    Jean:

    Hé die MarTIJN,

    Van harte proficiat, mannetje!
    Een fijne dag toegewenst en de verjaardagsborrel die houden we wel even tegoed...

    PS: Wanneer volgt de volgene fotorapportage?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 20198

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 05 Mei 2015

Lethbridge, Canada

17 Augustus 2010 - 17 Juni 2011

Highschool year

Landen bezocht: