snow...snow...?...snow...!? SNOW!!! - Reisverslag uit Saint Peter, Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu snow...snow...?...snow...!? SNOW!!! - Reisverslag uit Saint Peter, Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu

snow...snow...?...snow...!? SNOW!!!

Door: Martijn de Vaal

Blijf op de hoogte en volg Martijn

15 November 2010 | Verenigde Staten, Saint Peter

Hey Y'all!

Zoals altijd (kuchkuch) schrijf ik jullie weer een trouwe update over mijn leven hier in de VS. Het leven gaat zelf hier aan de andere kant van de oceaan gewoon door en ik moet zeggen, het bevalt me wel. Maak jullie maar niet ongerust hoor, ik kom zeker terug naar Nederland (mede omdat mijn visa op 1 juli afloopt...). In ieder geval ik heb weer wat te melden dus laten we maar van start gaan in plaats nog meer flauwe grappen op te schrijven.

Zoals jullie gemerkt hebben had ik mijn blog een keer geüpload op een zaterdag in plaats van een zondag/maandag. Dit was zonder verdere redenen maar ik moet jullie toch even bijpraten over die zondag avond van die week. Dit was namelijk het officiële einde van het voetbal seizoen. We hadden een banket ter gelegenheid van dit einde. Dit banket vond plaats in het Gustavus Adolphus College, wat op zich een erg mooie locatie was voor een passend einde aan een (in mij mening) zeer geslaagd seizoen. Het eten was erg goed en na een passend woord van de sport coördinator van SPHS namen de aanvoerders het woord. Dit was erg grappig want je moet natuurlijk de zaal verlaten met een lach. Dit was erg grappig vooral nadat iedereen een oorkonde kreeg wat meer om te ouwehoeren was. Ik kreeg dus de “Crutch” oorkonde omdat ik degene was die het langst op krukken heeft gelopen dit seizoen. Hierna namen de coaches het woord en die hielden een verhaaltje over iedere speler in het bijzonder, dit was erg leuk/interessant om naar te luisteren. Als laatste werd er een video afgespeeld met allemaal foto's van alle momenten in en buiten het voetbal veld gebeurde. Dit was ook geweldig om naar te kijken, en sommige mensen konden het niet laten om een beetje emotioneel te worden..... Als laatste werden de seniors (ik ook dus) vereerd met een een blackboard met een foto op de ene kant en bijna alle handtekeningen van alle voetbal speler op de andere kant! Dit was erg leuk om in ontvangst te nemen en ik zal het zeker goed bewaren om het vervolgens mee naar huis te brengen als een geweldige herinnering aan dit geweldige seizoen!

De schoolweek was in mijn mening weer een doodnormale week in SPHS. Maar omdat ik niet te saai wil zijn zal ik een paar wist u datjes opschrijven.
Wist u dat:
een C average door de gemiddelde Amerikaanse scholier als goed wordt gezien? (C is gelijk aan een 5 op havo niveau in Nederland)
De warme lunches uit de schoolkantines niet te eten zijn! Alleen de sandwiches zijn een beetje te doen?
Dat leerlingen die 10 bladzijden moeten lezen uit een boek al beginnen te zeuren dat het teveel is?
Dat je een klas hier volgt voor 1 semester? Je kan allemaal nieuwe klassen kiezen voor het 2de semester.
Amerikanen totaal niks van topografie afweten? Laatst hoorde ik nog iemand beweren dat Frankrijk in Spanje licht!
De Amerikaanse lockers die geweldige draai sloten hebben? Gewone sloten met een sleuteltje worden niet toegestaan en worden ook verwijderd als die gezien worden...
Je genoeg tijd hebt om naar je locker te lopen en boeken te wisselen? 5 minuten om precies te zijn, je hebt geen schooltas nodig.
Elke klas heeft een smartbord? Misschien is het schoolniveau niet zo hoog maar ze hebben in ieder geval er wel et geld voor!
Ik kan er even geen meer bedenken maar ik zal proberen elke week een paar weetjes te posten om het verschil tussen Nederland en de Verenigde Staten van Amerika uit te lichten.

Afgelopen weekend was erg relaxed. Afgelopen vrijdag avond ben ik naar een battle of the bands geweest (ook dit was in GAC). Dit was erg gezellig/leuk om te kunnen bekijken/luisteren. Dit waren allemaal bands uit de regio en ze waren niet eens zo slecht ook! Ik heb zelfs 2 á 3 bands genoteerd om wat nummers van die bands op te zoeken op internet. Hierna nog naar een vriend van me gegaan (Jesse) waar ik een hele tijd COD Black Ops heb gespeeld op zijn Xbox360. Ik moet zeggen, iedereen heeft het erover en ik snap waarom ze het een goed spel vinden! Toen Matt en ik naar huis gingen kwamen we terecht in (jawel) een sneeuwstorm! Ik was eerlijk gezegd een beetje verbaasd, ik bedoel....Sneeuw!? In november!? Ik was blij verrast! Het was nog een hele tour om thuis te komen want ons zicht was 2 meter....
Toen ik de volgende dag wakker werd (zaterdag) kwam ik erachter dat het de hele nacht heeft doorgesneeuwd en er is zo'n 10 inch sneeuw gevallen. Dit is zo'n beetje al het sneeuw wat valt in de hele winter in Nederland! Dus een sneeuwballen gevecht was onvermijdelijk. Verder heb ik weinig gedaan aangezien ook onze stroom was uitgevallen door een omgewaaide boom. Dus weinig contact met de buitenwereld dus.
Die zondag daarna ook niet zoveel gedaan, lekker geluierd en beetje schoolwerk gedaan. Een typische zondag hier in Amerika!

Nu ben ik alweer een klaar met mijn verhaal, ik hoop wederom dat ik jullie weer genoeg kon informeren over mijn oh zo geweldige leven hier! Ik kan nog zo'n 4 pagina's doorpraten maar voor nu......

See Ya!

  • 16 November 2010 - 12:18

    Oma M:

    Wat fijn omweer wat te horen of te lezen.
    Hier word het ook kouder
    nog wel geen sneeuw laat
    dat nog maar even weg blijven.O wat ik wilde vragen hoeveel is een inch?dat weet ik niet.
    Lieverd de hartelijke groeten ook van opa he.
    En een dikke knuffel van mij. Tot de volgende keer he.Oma M

  • 16 November 2010 - 14:17

    Papa:

    En nu maar hopen dat de Fransen niet in Spanje het ligt uitdoen..... (Kun je wel veel van topo weten, maar spelling blijft lastig he?)

    Krijgen we nog een foto te zien van de eerste sneeuw?

    Liefst - papa


  • 16 November 2010 - 19:27

    Jean (former Coach):

    Hallo Martijn,

    Goed te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt in The States. En maar goed dat je visum beperkt geldig is. Anders hadden we je misschien inderdaad niet meer terug gezien in ons kikkerlandje. ;)

    Hier gaat het leven zijn gangetje. De handbal sabbatical bevalt me vooralsnog prima! En de B2 begint steeds meer wedstrijden te winnen, ook zonder mijn training. Voel me dus nog niet (helemaal) geroepen om mijn vrije woensdagavonden weer op te geven.

    Je oud collega's staan met 1 gewonnen wedstrijd, 1 gelijkspel en 4 verloren wedstrijden op een keurige 10e plaats (in een poule van 11 teams).

    We lezen in je berichten trouwens erg weinig over je gastvaders en hun hondjes. Is de verstandhouding met hen nog steeds oké? Of zijn ze je al beu?

    Uiteraard weer uitkijkend naar je volgende bericht...

  • 25 November 2010 - 09:15

    Oma De Vaal:

    Lieve Martijn,
    Wat leuk dat er weer een bericht van je binnen kwam.
    Je hebt het goed naar je zin,samen met je vrienden Je doet ook veel aan sport,dat is gezond En veel lol maken
    zonder alcohol,het kan niet beter.
    Met mij gaat het goed.Ik ga voor het eerst sinds 2003 een paar dagen naar
    tante Sonja.
    Ik kijk weer uit naar het volgende
    verslag van je
    Veel liefs van oma de Vaal

  • 30 November 2010 - 17:55

    Mama:

    hey Martijn,
    Je bent gelukkig niet meer de enige die in de sneeuw zit!
    Gister heeft het hier ook gesneeuwd en de eerste marathon op natuurijs is ook al geweest, het gaat hier erg koud worden, voorlopig nog geen ijs op " de meer " maar wie weet gaat dat ook nog gebeuren!
    liefs mama
    o ja we wachten nog steeds op jouw sneeuw foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 06 December 2010 - 13:26

    Oma M:

    Waar blijf je nieuwe verslag?

  • 19 December 2010 - 18:06

    Mama:

    okééééééé al meer dan een maand geen update............zou het aan de sneeuw liggen of zou hij niets meer te vertellen hebben??? ;(

  • 23 December 2010 - 09:50

    Oma M:

    Er is toch niets aan de hand he?
    Al zo lang niets maar gelezen of ben je ons een beetje vergeten?
    Wij hopen van niet hoor wij jouw in elk geval niet .
    Liefs en laat gouw wat horen .
    Oma M

  • 23 December 2010 - 10:29

    Mama:

    Die "arme" jongen heeft vandaag zijn laatste schooldag en als hij dan hélemaal uitgerust ( lees uitgeslapen :) ) is dan gaat hij ons allemaal verassen ............let maar op.

  • 23 December 2010 - 21:44

    J.:

    Het kan natuurlijk ook zijn dat "Brave Martijn" druk in de weer is met allerlei activitetiten, waar het "thuisfront" niets van mag weten...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 20206

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 05 Mei 2015

Lethbridge, Canada

17 Augustus 2010 - 17 Juni 2011

Highschool year

Landen bezocht: