2010....what a heck of a year!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu 2010....what a heck of a year!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu

2010....what a heck of a year!!!!

Door: Martijn de Vaal

Blijf op de hoogte en volg Martijn

31 December 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey Y'all,

Hier is hij dan eindelijk. Mijn aller laatste blog van het jaar 2010. Ik heb nu eindelijk tijd en zin om jullie weer eens een update te geven van wat er allemaal is gebeurd. Deze blog is zelfs een beetje meer specialer dan normaal. In deze blog zal ik terugblikken op het hele jaar. Dus ga er rustig voor zitten en ik zal proberen de meest (in mijn opzicht) belangrijk gebeurtenissen op een rijtje te zetten! Here we go folks.....

Het jaar 2010 ging erg rustig van start. Waar de gewone student formulieren zat in te vullen voor universiteiten en HBO opleidingen heb ik al lang gepland wat ik het volgende jaar ga doen. Ja, ik had mijn jaar in The States allang gepland. Mijn cijfers in Nederland lagen op schema en ik had het erg druk met school. Op dit moment had ik nog lang geen idee waar ik in The States zou komen en ik werd flink overladen met vragen van waar en wat. Ik kon deze jammer genoeg nog niet beantwoorden aangezien de formuliere. pas voor kerst de deur uit waren gegaan. Ik weet dit dan weer niet zekere, dus ik denk dat de formulieren al de deur uit waren. Mijzelf kennende nog niet maar ik dacht van wel.

Ik kan nu een paar maanden skippen want het jaar bracht mij ook veel plezier in een andere vorm. Ik ontmoette totaal uit het niks Stephanie. Ik heb nooit gedacht dat ik uiteindelijk in een relatie zou terecht komen. Dit was één van de beste dingen die mij dat jaar overkomen was. Ik kan me nog steeds goed herinneren dat mijn vader mij opbelde om te vragen hoe alles ging. Volgens hem zat ik een paar HBO opleidingen te bezoeken. Maar ik moet bekennen, ik heb nooit een voet in een instituut van hoger leren gezet. De rest is geschiedenis, ik heb hier een prachtige tijd uit gekregen en ik ben Stephanie hier erg dankbaar voor dat ze deze tijd met mij wilde doorbrengen. Dit startte allemaal in maart.....

Na maart kwam het allemaal in een stroom versnelling. Mijn eind examens kwamen er alweer aan. Alhoewel ik er erg goed voor stond voor een HAVO student (gemiddeld een 7) kreeg ik in mei toch wel de zenuwen. Die weken in mei van studeren (ik heb nog nooit zoveel gestudeerd in die 2 weken, meer dan in de laatste 5 jaar volegns mij) waren erg moeilijk voor mij. Zo liep ik ook nog de kans mis om Green Day live te zijn. Ze traden op op PinkPop en dit moest ik helaas missen aangezien dit de zaterdag voor mijn eerste examen (naderhand had ik het gewoon kunnen bezoeken maargoed). Mijn examens gingen goed van start, mijn nederlands examen was opzich niet zo hoog, maar gemiddeld een stuk hoger dan het gemiddelde. Dit was dus weer cool. De rest van de vakken gingen ook erg goed. Ik maakte me geen zorgen voor vakken als engels en geschiedenis. Zelfs wiskunde viel hoger uit dan verwacht. Dit werd uiteindelijk mijn hoogste cijfer van mijn examens, een 7.1 als ik me nog goed kan herinneren. Ik slaagde uiteindelijk gemakkelijk en ik moet zeggen, ik had ook niks anders verwacht van mezelf.

Na mij examens begon de lang verwachtte vakantie eindelijk maar eerst was er de lang naar uitgekeken diploma uitreiking die plaatsvond op 4 juni. Ik sloot daarmee 5 jaar Maaswaal College af. Deze school heeft mij veel goeds gebracht, vooral kennis die mij de rest van het leven bij zal blijven. Ik ben deze school hier erg dankbaar voor.

Anyways, de vakantie begon goed met een zeer warm en zonnig Juni. De vierdaagse feesten en hangen aan de Berendonk zonder stress was eindelijk een feit! Deze maand was geweldig en ik het plannen voor een kleine vakantie met Bram en Matthias werd gepland. We zouden naar luik gaan. Dit was een erg mooie stad en ook al was het niet zo uitgaand als andere steden. Ik heb hier toch een goede tijd gehad mede omdat het mijn eerste vakantie was zonder mijn ouders!

Rond deze tijd had ik nog geen idee waar ik naartoe zou gaan in de VS. Ik zat nog steeds in spanning en achteraf zou ik nog een tijdje moeten wachtten tot in juni!

Want in Juli ging ik met mijn ouders en broertjes op onze laatste vakantie met zijn allen. We gingen weer terug naar Bracht, dit is een zeer klein plattelands gehucht tussen de Eiffel en de Ardennen in. Dit was meer een relax vakantie omdat dit al de 3de keer was dat we daar waren. Dit werd uiteindelijk toch zeer geslaagd, mede doordat we plaatsen als Trier, luik en Bastogne bezochten. In deze vakantie had ik het gevoel dat ik een internet café moest bezoeken. Want ik wist nog steeds niks over mijn verblijf plaats. En ja hoor, toen ik mijn e-mail checkte zag ik dan eindelijk het verlossende mailtje dat ik bij een familie was geplaatst! Dit was in mijn opzicht geweldig! De vertrekdatum werd vastgeprikt en ik sou vertrekken op augustus 17.

Uiteindelijk thuis, het was alweer Augustus, zou ik dan eindelijk mijn laatste voorbereidingen gaan treffen. Maar voordat ik dan uiteindelijk zou gaan vertrekken. Kwam er nieuws dat mij en iedereen om me heen even weg uit mijn vertrek trok. zo'n 3 dagen voor mijn vertrek overleed mijn Opa de Vaal. Ik moet zeggen, dit heeft mij even heel zwaar getroffen. Ik denk dat ik altijd het idee had dat Opa alles kon overleven. Maargoed, dit was jammer genoeg niet waar..... Ik mis hem nog steeds... Hopelijk heeft hij nu eindelijk rust gevonden.

Maar, 17 Augustus was het dan zover. Ik zou Nederland gaan verlaten voor een compleet schooljaar! Dit was het begin van mijn grootste reis dusver. Was ook erg leuk dat het grootste gedeelte van mijn naaste familie kwam om afscheid te nemen. En na een paar traantjes en nog een goed persoonlijk advies van papa ging ik dan uiteindelijk alleen door de douane heen waarvandaan ik het zelfstandig moest gaan uitzoeken met 2 reisgenoten. De reis ging geweldig en ik kwam dan ook goed aan op Londen, Chicago en de uiteindelijke reisbestemming....Minneapolis. Hier werd mijn familie voort een jaar uiteindelijk compleet gemaakt. Ik ontmoette Matthieu al op Chicago en reisde met hem samen sinds dien. na het ontmoetten van Rob en Joe was het allemaal compleet! Ik moet zeggen, en dat zeg ik met wat allemaal gebeurd is in het achterhoofd, dat ik geen betere familie kan wensen om in terecht te komen.

Ik zal nu even een paar maanden doorspoelen want ik hoef niet alles dubbel op te gaan vertellen. Ik ben nu namelijk aangekomen op in November. Dit is de maand waar het eerste grote Amerikaanse feestdag is. jawel, ik heb dan eindelijk Thanksgiving mogen meemaken. Waar de gemiddelde Amerikaan naar zijn familie toegaat, zijn wij thuisgebleven en hebben we een Misfit Thanksgiving gehost! Dit betekent dat dit een thanksgiving was zonder familie maar MET een heleboel vrienden van Rob en Joe. Dit was een gezellige boel en we hebben ook flink gelachen. Ik heb ook uitgevonden dat eigenlijk niemand iets geeft over de gedachte achter Thanksgiving. Het is hier een erg mooi excuus om lekker veel te eten!

En nu moet ik weer een paar weken skippen want, ik ben nu dan eindelijk aanbeland bij Kerst. Ik moet zeggen, ik heb nog nooit cadeautjes mogen ontvangen tijdens kerst. Het bevalt me dan ook zeer goed! Ik denk dat ik sinterklaas ga vervangen met de kerstman met mijn terugkomst?? Misschien een ideetje nu Koen zelfs niet meer geloofd...
In ieder geval ik heb hier erg van genoten en ik heb dan ook geweldige cadeautjes gekregen. Mij cadeautjes voor mijn familie hier waren ook erg goed in mijn opzicht. Vooral een brief die ik persoonlijk heb geschreven aan Rob en Joe lieten een paar traantje vallen. Een erg geslaagd kerst avond dus! De volgende dag, 1ste kerstdag, was het niet alleen Koen zijn verjaardag maar ook tijd om Rob's zijn familie beter te gaan leren kennen. Ik had merendeel al ontmoet op een begrafenis van Rob zijn vader de maand ervoor. Dus dit was een gezelligere sfeer dan toen! Ook hier een erg goed excuus om lekker veel te eten! Laat naar bed dus en lekker lang uitslapen de volgende dag! Sinds wij geen 2de kerstdag hier kennen, Gekke Nederlands or Amerikanen?,it was just another day at the office. ik heb dan ook nu vakantie en ik ben ook flink aan het genieten. Ik heb al een paar feesten gehad en misschien ga ik morgen ook nog feesten! Vandaag blijf ik hoogstwaarschijnlijk thuis en vier ik oudjaar (hier noem je het Newyears Eve, beetje het tegenovergestelde maargoed) met mijn familie hier. Ik hoop dat ik nog kan skypen met mij familie in het thuisfront maar dat moeten we dan maar zien.

Voor nu wil ik iedereen een het beste toewensen voor 2011! Op het moment dat ik dit schrijf is Nederland al weer bijna in het nieuwe jaar en moet ik nog 10 uur wachten tot het zover is. Ik hoop dat 2011 net zo geweldig wordt al 2010 was voor mij! Met de huidige vooruitzichten kan dat niet misgaan dacht ik zo.
Nogmaals voor al mijn Familie, vrienden en andere mensen die de moeite hebben genomen dit te lezen. Ik wens jullie allen een Geweldig 2011 toe!!

voor nu moet ik dan weer zeggen,

See ya!! (in 2011)


  • 31 December 2010 - 21:52

    Barrie:

    Yo martijn,
    leuk om te lezen, en de beste wensen voor 2011!

  • 31 December 2010 - 22:34

    Papa:

    Mooie blog Martijn, van een jaar dat we niet licht zullen vergeten. Mooi opgeschreven ook.

    You make me proud son, keep it up!

    Papa

  • 01 Januari 2011 - 10:39

    Wesley:

    We hebben even moeten wachten op de blog, maar het was leuk om te lezen:P
    Jij ook de beste wensen voor 2011

  • 01 Januari 2011 - 10:53

    Oma En Tante:

    Lieve Martijn,

    Lang gewacht maar dan heb je ook een prachtig jaaroverzicht van je.
    Klasse!!
    Fijn dat je het zo geweldig naar je zin hebt.
    We wensen je een fantastisch 2011 toe.

    Veel liefs

    Oma en tante

  • 02 Januari 2011 - 15:49

    Oma M:

    Op de allereerste plaats een gezond en voorspoedig 2011.Ook van opa he.
    Fijn dat we weer een berichtje hadden niet meer zo lang laten wachten hoor.
    Fijn dat alles zo ged gaat . Een leuke blog hoor zo`n overzicht. Wij hopen dat je geen brand plekken heb op gelopen van vuurwerk of zo.
    We hopen op weer gauw een spoedig bericht groetjes en tot hoors he. Liefs opa en oma m

  • 03 Januari 2011 - 18:25

    Peter:

    Leuk om te lezen kerel! Ben stiekem jaloers ;)! Jammer dat je er achteraf spijt van hebt dat je toch niet mee bent gegaan naar Greenday, was leuk geweest! Beste wensen!

  • 06 Januari 2011 - 18:10

    Yvonne En Johan:

    he martijn,

    zo een heel verslag, wij willen jou het allerbeste voor 2011 toe wensen.
    en nog heel veel plezier daar!!!!!.

    groetjes van yvonne en johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 20236

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 05 Mei 2015

Lethbridge, Canada

17 Augustus 2010 - 17 Juni 2011

Highschool year

Landen bezocht: