Glitter and Glamour......Yes, that's JOBS! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu Glitter and Glamour......Yes, that's JOBS! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martijn de Vaal - WaarBenJij.nu

Glitter and Glamour......Yes, that's JOBS!

Door: Martijn de Vaal

Blijf op de hoogte en volg Martijn

17 Januari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey Y'all,

Zoals beloofd is hier dan uiteindelijk het verhaal over de afgelopen weken hier in de nog steeds geweldige Verenigde Staten van Amerika. Ik zal zeggen, laten we bij het begin beginnen.....We gaan terug in de tijd en wel naar 31 december 2010.....

Ja, het is dan eindelijk oudejaarsdag hier! Wat normaal gesproken zoals het oer-hollandse traditie verwacht wordt gevierd met oliebollen, appelflappen en natuurlijk het afsteken van veel vuurwerk! Dit is niet helemaal het geval hier in de USA. Geen appelflappen of oliebollen en vuurwerk wordt bijna niet aan gedaan. Des al niettemin heb ik toch nog een geweldige avond gehad hier. Aangezien het 6 uur eerder al 2011 was in Nederland moest ik toch even het nieuwe jaar gaan inluiden met het thuisfront. We proosten over skype op een geweldig 2011! Was ook natuurlijk weer geweldig om mijn ouders en broertjes weer eens te zien.
De rest van de avond zat iedereen rond de buis want het neerdalen van de grote bal op times square is altijd een belevenis. Dit was erg leuk om te zien en dan eindelijk na een uurtje konden we ook hier in hartje verenigde staten ook het nieuwe jaar inluiden! Met wat vuurwerk heb ik toch nog geprobeerd een beetje leven in de brouwerij te brengen en dat was aardig gelukt met Matt, Jordan en Dillon (laatste 2 waren Amerikaanse vrienden). Was allemaal erg gezellig en we gingen na wat TV naar bed om 3 uur ofzoiets. Niet echt heel speciaal dus allemaal.

Het weekend na Nieuwjaarsadag was een weekend waar ik persoonlijk al 2 maanden aan het uitkijken was. Het was eindelijk tijd voor JOBS! Ik heb al op facebook, hyves en picasa al het een en ander geupload over deze dag dus ik ben jullie een verhaal hierover schuldig dunkt me. Laten we bij het begin beginnen. JOBS is ongeveer hetzelfde als Prom. Alleen in plaats dat de jongen traditioneel de meid vraagt gaat het hier andersom. Ja, de vrouw vraagt de man hier, en zij betaalt ook voor alles behalve voor zijn tuxedo. Ik was dus al vrij vroeg gevraagd (de dag na halloween, wat 2 maanden terug was) en ik hoefde me dus geen zorgen te maken. De enige zorg die ik had was het regelen van een tuxedo. Dit was erg gemakkelijk, de traditie vind dat je gilet en stropdas moeten matchen met je date haar jurk. Dus ik mocht keurig in het ijs blauw (geen ongelukkige keuze). Op de dag zelf van JOBS was ik al vroeg op om voorbereidingen te treffen zoals: douchen, haar doen, tandenpoetsen etc etc. en dan ook uiteindelijk de tuxedo zelf aantrekken. Dit moet allemaal gedaan zijn voor 2.30 PM want we zouden met de groep foto's nemen op een speciale plaats. Hier kreeg ik ook mijn bloemstuk voor op mijn tux en zo konden we met zijn allen op de foto.
Na al deze foto's gingen we allemaal naar een italiaans restaurant. Hier moesten we wegens drukte voor bijna een uur wachten maar het was het wachten waard hoor! Het eten was verukkelijk! vooral de combinatie met de niet al te dure prijs was het allemaal erg geslaagd! Na dit voortreffelijke dinner gingen we allemaal naar dit formele gala toe. Voordat het feest begint is er zoiets al "The Grand March", dit betekent dat je met je date moet posseren voor een volle zaal en door de gehele zaal moet lopen. Natuurlijk wordt je naam van je date en jezelf omgeroepen voordat je het podium betreed. Erg speciaal allemaal, het draait allemaal om de glitter and glamour hier! Hierna kon het feest dan eindelijk beginnen en dit was echt pretty awesome! Hierna vertrokken we in stijl (limousine) naar de afterparty die in ons huis was. Erg gezellig en veel plezier gehad hier! Een zeer geslaagd Gala kortom en ik kan dus ook niet wachten voor Prom nu!

Dan nu het laatste weekend was weer een back to normal weekend. Ik had hier een hangout met een paar vrienden in een vriends huis. Hij heeft dus een pool tafel, en dit kwam goed uit! Ik had al een tijdje geen pool meer gespeeld en ik kon goed uit de weg met die amerikanen. Een streak van 5 overwinningen noem ik toch wel netjes. En hier en daar een losse overwinning natuurlijk. Ik ben er helemaal klaar voor als ik terug kom in Nederland om tegen iedereen te poolen (watch out Jean!). Rest van de weekend was meer een lui weekend voor de verandering. Geen feest ofzoiets dus gewoon normaal naar bed en lekker lui zijn. Dan nu vandaag, dit is een speciale dag hier in de VS. Het is namelijk Martin Luther King jr. Day hier. Hier vieren de Amerikanen het einde van de rassen discriminatie en discriminerende wetten. De wereldberoemde "I Have a Dream" speech werd ook voorgedragen en er werd het een en ander uigelegd over Martin L. King jr. Ik kon het ook dan niet laten om met zijn beroemde quote en twee vrienden op de foto te gaan om precies te laten zien waar deze dag voor staat! Ook op te merken over deze dag is iets anders. Vanaf vandaag kan ik alleen nog maar aftellen want ik ben offciceel op de helft van mijn reis hier. Ik ben al 5 maanden in de VS. Rond deze tijd een jaar terug had ik nog een droom, en die is helemaal uitgekomen hier. Het aftellen kan nu beginnen?

Dit was het dan mensen. Ik hoop dat mijn belevenissen aan de stoel hebben gekluisterd en jullie een mooie update hebt gegeven over mijn leven hier. Ik heb dan uiteindelijk niks meer te vertellen, er rest me niks anders meer dan te zeggen....

See Ya!

  • 18 Januari 2011 - 06:46

    Wouter:

    erg leuk om weer eens wat van je te horen en zo te horen wad jobs geslaagd op naar het prom of niet soms?

  • 18 Januari 2011 - 07:24

    Koen:

    Leuk verhaal en we hopen dat we nog meer van je te horen krijgen over je avonturen in Amerika! Liefs, Koen.

  • 18 Januari 2011 - 07:27

    Papa:

    Ben je al aan het sparen voor de proms? Want dan gaat het jou wat kosten. Of heb je niemand om te vragen? :-)

    Liefs, Papa

  • 18 Januari 2011 - 07:57

    Yvonne En Johan:

    leuk om weer een verslag van je te lezen. geniet van de dingen die je nog gaat beleven! groetjes yvonne en johan.

  • 18 Januari 2011 - 16:02

    Oma .m:

    Hoi Martijn. Fijn om weer wat te lezen van wat er zo allemaal daar gebeurt.
    We vinden het geweldig om op deze manier op de hoogte teblijven.
    Blijf jij ons dan ook op de hoogte houden he.
    Heb je mijn kaarten wel gehad ik heb daar van niets vernomen.
    Nu lievert de hartelijke groeten ook van opa he. Tot schrijfs he .groeten
    van oma .m

  • 18 Januari 2011 - 20:20

    Tante :

    Prima verhaal.
    Weer wat geleerd.
    Wat leuk dat je het zo geweldig naar je zin hebt. Houden zo.

    veel liefs

    tante

  • 19 Januari 2011 - 16:00

    Carlijn Buuf 1223:

    he martijn. het is fijn om te lezen dat je het zo ontzettend geweldig naar je zin hebt daar. ik heb natuurlijk al veel van je moeder gehoord en wilde nu toch even zelf ervaren hoe mijn buurjongen het heeft in de USA. we kennen mekaar nog niet zo goed, maar dat is geen reden om even te kijken hoe het is. je maakt een hoop dingen mee die we hier niet kennen dus dat is altijd goed. als je terug komt zal er dan ook weinig veranderd zijn bij ons maar wel heel erg veel bij jou. ik hoop dat je de laatste tijd dat je daar bent het nog erg naar je zin zult hebben...

    groetjes carlijn wout en jesse

  • 20 Januari 2011 - 19:25

    Jean (former Coach):

    Hé Martijn,

    Ik zie dat de Amerikaanse vrouwen (bijna) net zo mooi zijn als de Nederlandse! Jij zult je dus wel vermaakt hebben tijdens de JOBS. En het PROM zal ook wel geen problemen opleveren. (Hoogstens de beslissing, welk van die Amerikaanse schonen straks aan jou arm mee mag naar het bal...)

    Verder lekker blijven oefenen met Poolen. Ik houd wel van een uitdaging!
    (De oude pooltafel uit de Van Thielhal heeft inmiddels zijn weg gevonden naar "Arcus".)

    Hou je taai!
    Jean

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 20207

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 05 Mei 2015

Lethbridge, Canada

17 Augustus 2010 - 17 Juni 2011

Highschool year

Landen bezocht: